> Vierende Verhalen, het prentenboek


   door studiodas   
' . get_the_title() . '

Voor DaVinci Academie maakte ik Vierende Verhalen, het prentenboek.

Vierende Verhalen is een verzameling wijze vertellingen uit alle windstreken en culturen voor het basisonderwijs.

Na de eerste versie, waarin alleen de prachtige verhalen staan, moest er een geïllustreerde versie komen. Ik zocht passende illustraties bij alle verhalen: prenten uit eeuwenoude manuscripten, iconische werken van oude meesters als Rembrandt en Rubens maar ook foto’s en verschillende eigen illustraties ondersteunen en illustreren nu de verhalen.

Het boek complementeert de leerlijn Levenskunst van DaVinci.

> Website Tradities in Overijssel


   door studiodas   
' . get_the_title() . '

Van midwinterhoornblazen tot zomerfeesten: Overijssel is rijk aan tradities. Tradities staan volop in de belangstelling sinds Nederland in 2012 het Unesco-verdrag over immaterieel erfgoed ondertekende. Dit verdrag stelt de dragers van de tradities en gebruiken centraal. Op de website traditieinoverijssel.nl wordt vanuit lokale erfgoedgemeenschappen beschreven hoe jong en oud zich voor dit erfgoed sterk maakt.
> traditiesinoverijssel.nl, website voor de IJsselacademie.

> Website Beroepsvizier


   door studiodas   
' . get_the_title() . '

Beroepsvizier is onderdeel van Oog voor Talent, het talentbegeleidingsproject van de gemeente Enschede. Beroepsvizier bemiddelt in bedrijfsbezoeken voor kinderen in de leeftijd van 10 tot 14 jaar. Kinderen staan op deze leeftijd nog heel open voor allerlei mogelijkheden. Beroepsvizier zoekt hiervoor contact met ondernemers in Enschede die hun bedrijf en de verschillende werkzaamheden van hun medewerkers willen laten zien aan kinderen in groep 7 en 8 van het basisonderwijs en klas 1 van het voortgezet onderwijs. Die kunnen zo met eigen ogen zien welke werksoorten er allemaal zijn en de sfeer bij een bedrijf proeven.

De site werd vormgegeven door Studiodas in samenwerking met BMTV Mediaproducties. Technische realisatie Jan Martin Roelofs.